Mecachrome, firma odpowiedzialna za składanie obecnych jednostek napędowych Renault F1, byłaby w stanie dostarczać silniki zespołom, gdyby francuski producent wycofał się z wyścigów Grand Prix.
W rozmowie z GPWeek, prezes firmy Julio de Souza powiedział, że Mecachrome rozważy powrót do F1 jako dostawca jednostek napędowych dla zespołów, jeśli tylko Renault będzie tak chciało."Wszystko jest możliwe, dopóki Renault zgodzi się na to i będzie z tego zadowolone. Mecachrome zorientuje się jednak w temacie."
De Souza potwierdził, że obecnie Renault posiada wszystkie projekty silników, jednakże jego firma nie planuje odkupywać ich w razie powrotu do F1.
"Tak, to Renault. Wszystko należy do Renault. Kupno projektów nie leży w naszych planach."
Mecachrome od dawna zajmuje się jednostkami napędowymi w Formule 1. W 1983 roku przygotowywało klienckie silniki, a gdy Renault wycofało się z F1 wraz z końcem 1997 roku, przejęło kontrakt Williamsa na 1998 rok.
Po powrocie Renault z zespołem do wyścigów Grand Prix Mecachrome przygotowywało jednostki, czym zajmuje się do dziś. Dodatkowo firma odpowiada za silniki Renault używane w serii GP2.
21.09.2009 13:20
0
Fajnie :)
21.09.2009 14:24
0
Moze bylaby to jakas alternatywa dla silnikow Coswortha, bo przeciez kazdy wie, ze te silniki nie grzesza przyzwoitymi osiagami.
21.09.2009 14:53
0
Jesli mieliby tylko zamienic sie z Cosworthem, to tak! Jestem pewien, ze byliby duzo lepszym wyborem ze strony FIA!!! :))
21.09.2009 14:57
0
Nie pamiętacie co się stało z Williamsem w '98 roku?
21.09.2009 15:39
0
Voight spokojnie pamietaj ze oba tytuły dla Renault i Alonso były zdobyte na silnikach, których dostawcą było Mecachrome i uchodziły do czasu zamrożenia za scisłą czołówke ;).
21.09.2009 15:58
0
ciekawa opcja...
21.09.2009 16:21
0
W f1 zawsze sie jakiś silnik przyda.
21.09.2009 17:44
0
a
21.09.2009 17:50
0
Tylko czy ktoś będzie chciał silnik Renault tylko pod zmienioną nazwą, zważywszy na to, co działo się z nimi w RBR?
21.09.2009 18:44
0
Iwan... to Renault sobie nazwalo silniki jako Renault a nie odwrotnie ;]
21.09.2009 18:50
0
Tak ale było to już pod patronatem Renault. Spadek formy Williamsa i odejście Renault ciężko uznać za zbieg okoliczności. Mecachrome samo w sobie chyba nawet nie zajmuje się projektowaniem silników (przynajmniej dla F1) z tego co pamiętam to modyfikowali tylko silniki Renault. Ciężko więc jest więc postawić znak równości między Mecachrome a Cosworthem. To tak jak jakieś pare lat temu Minardi używało silników Ferrari pod nazwą European, Benetton Playlife, A Sauber silników Petronas gdzie wiadomo że petronas nigdy jednego silnika nie złożył
22.09.2009 11:55
0
Voight- jak nie jesteś w temacie to nie pisz głupot, akutat tym tematem się interesuje bo pracowalem w Mecachrome, i Renault ani palcem nie dotknął żadnego silnika, od A do Z silniki projektuje , wykonuje oraz sprawdza na hamowni Mecachrome. Od nich silnik jedzie pod Paryż do renault i tam jest montowany w bolidzie. Renault jest strategicznym klientem dla Mecachrome, posiadają partnerską umowę na wyłączność.
22.09.2009 11:58
0
Acha i silniki Playlife, to silniki też wykonywane przez mecachrome a nie ferrari, nie wiem dlaczego wtedy była taka nazwa, wtedy Mecachrome było zarządzane przez Flavio Briatore i to pewnie jakieś sprawy biznesowe wchodziły w grę.
29.05.2010 12:23
0
"Bij mistrza!"
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się